Make me up


Nu när man är mamma och har annat att tänka på än sig själv så har man inte riktigt lika mycket tid till att ägna några längre stunder framför spegeln. Och jag lägger inte ner särskilt mycket tid på att sminka mig själv (har väl iof aldrig gjort det tidigare heller om jag ska vara helt ärlig).
Så fort man ska försöka sig på en lite mer "avancerad" make slutar det med att jag känner mig som en kladdkaka och måste tvätta bort allt! :-(
Smink är jättekul men det finns roligare saker här i livet. ;-)
Min såhär ser min dagliga sminkning ut (om någon är intresserad) och den tar cirkus 5 min (om inte mindre):

Det enda jag använder mig utav är id-foundationpuder för att täcka finnar med penseln "Mineral Concealer Brush"
 (tycker inte att id är särskilt bra dock! Så snart burken är förbrukad tänker jag åter övergå till en annan favorit, nämnligen make up stores "cover all mix" ).
Samt används min absoluta favorit  "YSL Touche Eclat", för att ljusa upp partier (under ögonen t. ex).
Ibland använder jag  även "Kanebo Sensai brightening make-up base" som gör att hyn får en fräsch lyster och ser lite piggare ut. En kräm som sjunker in i hyn och känns SUPERskön!



Jag använder dessutom en himla massa fuktighetskräm och särskilt nu under vintern. (Min hy nästintill förfaller annars p.g.a kylan!(
Me likes, dagtid: Cliniques " dramatically different moisturizing lotion", Kanebos "enchancing emulsion super rich".
Me likes nattetid: "Beauté Pacifique Super3 Booster" en kräm fullproppad med A-vitaminer från Skincareclinic.
Jag är urdålig på att komma ihåg att lägga masker och peeling! Det görs alldeles för sällan. Jag har en dock en "forever aloe scrub" (som jag fått av sambons mamma) samt en "vitamin E sink-in moisture mask" från body shop som är superskön... men dom kanske ska användas lite oftare också???
Åh neeej!!! Lilltjejen har rivit ner sin tvätt nu ser jag, som jag har hängt upp på tork! Hon biter och dreglar på sina nytvättade kläder ha, ha! Attans järnkalsonger!  ;-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0