The Rebel


Action, drama från 2006

Eftersom det inhandlas så mycket filmer och vi glor på en hel del i princip varje dag (oftast när Chelsea har nattats) så tänkte jag börja recensera lite filmer i min blogg. :-)
Här kommer lördagens film:
Titel: "The Rebel".
Handling:
"1920-talets Vietnam. Fransmännen har tagit över landet och rebellerna gör allt för att stoppa ockupationen. En specialstyrka av vietnamesiska agenter rekryteras av fransmännen för att stoppa sina egna landsmän. I gruppen finns Cuong, en elitpolis med fläckfritt förflutet men som innerst inne tvivlar på den nya regimen. När gruppen lyckas fånga Thuy, dottern till motståndsrörelsens ledare, väcker hon rebellen i Cuong som hjälper henne att fly. Snart är Cuong själv jagad av de skoningslösa mördare han en gång arbetade med.... "
Veronica kommenterar:
Jag gillade den här filmen! I början hängde jag inte riktigt med men det var mitt eget fel. 
Dock ska man nog gilla den här typen att filmer för att uppskatta denna.


Betyg:


Betygsättningen:
(Betygsättningen består av mellan 1-5 symboler.)
1
(överstruken) = Hämta spypåsen! Du kommer att få mardrömmar efter att ha sett en sådan värdelös film!
1 = Nja, funkar väl att slökolla en bakisdag. Suveränt sömnpiller!
2 = Helt ok men inget att hänga i julgranen...
3 = Jodå! Denna är helt klart godkänd! Absolut sevärd!
4 = Olalaaaa!!! Nu talar vi oscarsnominering baby! Ett MÅSTE se!!!
5 = Nu snackar vi MÄSTERVERK i lyxklass!!! Denna måste ses PRONTO!!!


Kommentarer
Postat av: Lola

Intressant :) Jag kör ju bara med Oscarsfilmer nu, såg Happy-go-lucky igår - blev irriterad på den, huga! och sedan Milk - fast den var helt okej :) Inga wowfilmer ännu dock (förutom In Bruges men det vet du ju redan ;))

2009-01-25 @ 11:47:22
URL: http://lolasix.se
Postat av: Veronica

Lola. Hoppas du får se ett par "Wow-filmer" iallafall. :-)

2009-01-25 @ 12:28:08
URL: http://vero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0