Premiärbadet

Idag var jag och Chelsea på babysimmet för första gången. Det var skitkul!!!! :-)
Jag var dock nervös för både det ena och det andra. B. la:
* Chelsea hade knappt sovit något - jag var rädd för att hon skulle bli grinig och kinkig
* Hon hade ej fått i sig särskilt mkt mat - var rädd att hon skulle bli kinkig pga det
* Hon har varit dålig i magen ett par dagar och har fått katrinplommonpuré (do I need to say anymore???) - var rädd för att hon skulle göra i brallan precis innan lektionen eller i bassängen
* Rädd för att hon skulle avsky att vara i poolen och skrika som en stucken gris!
* Min mens är på gång och det kände jag av redan inatt - var rädd för att blöda ner poolen, inte så nice!
* Det var svinhalt i badhallen och läskiga trappsteg både upp och ned - jag var rädd för att halka med Chelsea
* Å så var jag kissnödig... :-(

Nu när det var premiär och allt så vill man ju gärna att allt ska gå så bra som möjligt och att Chelsea ska tycka att det är kul och spännande med ngt nytt.
Det visade sig att Chelsea fullkomligt STORMtrivdes som fisken i vatten och betedde sig som en galen hund (jo faktiskt!) och jagade efter alla leksaker som låg och flöt i vattnet!
Det var riktigt kul men tråkigt att behöva lämna bassängen efter ynka 30 min :-( (vilket iof säkert är alldeles lagom för en de små. Chelsea somnade direkt efter att jag la henne i vagnen och sov under hela promenaden hem!)
Nu längtar jag jättemycket till nästa lördag! Jiippiiii!!!!
Älsklingen jobbade men hann komma in en sväng innan lektionen skulle börja. Eftersom han ej hann stanna blev det varken ngn film eller kort på oss från självaste preimären. :-( *Snyft*
(Nästa helg är han ledig så då blir det både film och kort.)
Men jag bidrar med egengjord bild som jag är riktigt stolt över! Jag & Chelsea in the poooool! We rock! ;-)


Kommentarer
Postat av: Lola

Åh vad härligt det låter! Mysigt att allt gick så bra och att lillsötis tyckte det var alla tiders :D

2009-01-17 @ 16:41:52
URL: http://lolasix.se
Postat av: Åsa

Gud vad kul! Fan, det där var inte på tal när vi var bebisar...

2009-01-19 @ 00:12:54
URL: http://vilketdravel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0