1:a passet

Äntligen fick jag vara med på ett träningspass i Iaido! Det var verkligen fantastiskt roligt! (Enda bruttan dessutom, det trodde jag inte!)
Instruktören var petnoga med minsta lilla detalj och det är en hel del att komma ihåg så det blir till att öva, öva, öva och återigen öva på EN av alla dessa kator jag fick lära mig idag. Förutom det måste jag lära mig en del fraser på japanska. T.ex att räkna 1-10 (Synd att det inte var kinesiska då jag fortfarande kan det utantill sedan kung fu-tiden.)
OCH att ta med knäskydd då det blir mycket positioner ståendes från knä och upp och hugga.
Ett annat problem är att jag inte har något katansvärd. (Nu tränas det med träsvärd som är utformad som en katana. Det är bara de mera avancerade som tränar med riktiga svärd.) Men instruktören Kazuhiro Komaki sa att man inte ska handla svärd överhuvudtaget här i sverige då det bara är skräp! Och eftersom han åker till japan i mars så kunde han inhandla ett träningssvärd åt mig som är bra mycket bättre och dessutom mycket billigare. Väldigt snällt! Tills dess får jag låna ett under träningarna.
Här hemma kan jag öva med mitt ninjasvärd tillsvidare iallafall. Ingen som kommer att se det heller. ;-)
Komaki sensei var en jättetrevlig man men han kunde skrika till vid ngt enstaka tillfälle om man gjorde fel.
Det var också lite svårt att höra vad han sa alla gånger eftersom han bryter så kraftigt. Men man lär sig väl med tiden antar jag...

I övrigt så har det varit en ganska så soft dag. Jag & Chelsea hakade på älsklingen till KGB och sedan lunchade vi på pizza hut vilket var gudomligt gott! Tror det är ca 7-8 år sedan jag åt på pizza hut sist och det var med Lola i London då vi var bakis som 17! Minns du det Lola???  Those times hi, hi! ;-D


Nähä, jag har svinont i armar och rumpa så time to get some sleep.


Kommentarer
Postat av: Lola

Wow, vad häftig din träning verkar vara! Värsta grejerna! :D Se upp för ninjaVeronica liksom ;) Haha det klingar några avlägsna klockor här bak i skallen om det där :P Guuu så gott med pizzalainen alltså... slurp!

2009-01-21 @ 23:32:05
URL: http://lolasix.se
Postat av: Veronica

Lola. Ja, det är verkligen skitkul!

Du borde släpa med dig mannen och gå ut och äta på pizza hut. Jag hade glömt bort hur gott det smakade! mums :-)

kramilekram

2009-01-22 @ 07:10:12
URL: http://vero.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hos oss var det inte tal om exakta instruktioner, men åas var det ingen kursstart. Men jag skall kolla på videos sen, grundgrejerna i boxas.



SEN KAN VI SLÅSS ;D



:-*

2009-01-22 @ 09:10:26
URL: http://vilketdravel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0