FY FAN VAD LÄSKIGT!!!

Hade precis staplat ut från ica då jag märkte att Chelsea hade somnat blixtsnabbt. Jag visste att hon var tröttis men när hon väl sover är ögonen öppna något och jag tycker det ser lite läskigt ut ibland.
Jag bara måste kolla att hon är ok så jag "buffar" på henne. ingen reaktion. Försöker lite mera. ingen reaktion efter varken 2:a eller 3:e "buffen"!!!! känner jag en våg av panik i kroppen! Varför vaknar hon inte???
Jag tar ett grepp under armarna på henne och är på väg att lyfta upp henne medan jag säger hennes namn med panik och gråt i halsen. Ögonen slås upp sömnigt och jag kan andas ut av lättnad över att allt är ok.
Oh my gooood! Det där var riktigt läskigt!!! Skakis i benen och hjärtslag som rusade fortsatte jag hemmåt. Kollade till Chelsea då och då att allt fortfarande var ok.

Det kanske verkar som om jag överreagerar? Men efter att ha läst en massa berättelser av mammor som har förlorat sina barn i plötslig spädbarnsdöd så är det inte så underligt att man oroar sig.
Det är hemskt sorgligt när något sådant händer! Jag kan inte för allt här i världen förstå HUR man kan gå vidare efter något så fruktansvärt som att förlora sitt barn utan någon som helst anledning (man vet ju ej fortfarande exakt varför det inträffar).
Till er som kommer att skaffa barn i framtiden: Läs inte sådana berättelser om föräldrar som förlorat sina bebisar i plötslig spädbarnsdöd. Risken finns att man går och tänker på sådant lite för ofta och det är så onödig. Man behöver alla sina krafter till annat.

Som förälder vill man beskydda sitt barn från att något allvarligt ska hända dem. Med all sin kraft vill man försöka iallafall. Men det är mycket som vi inte kan styra, t.ex plötslig spädbarnsdöd.
Det man får tänka på är helt enkelt att se till att dom befinner sig i en säker miljö där dom inte kan komma åt vassa och skadliga saker. Viktigt är natruligtvis också att ALLTID ha koll på de små liven. Man vet aldrig vad de kan hitta på.
Kom att tänka på en hemsk notis i aftonblandet...Kring jul läste jag om ett par som hittade sin ett par månaders lilla bebis död i sängen. Han hade fått tag på sladden till en hårtork och råkat linda den runt sin hals. Jag kan inte ens föreställa mig föräldrarnas sorg...

Jag tänkte skriva en himla massa mer kring detta men det kommer att bli allt för långt och dessutom måste jag ha mitt kaffe så jag avslutar här.
kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lola

Usch vad jobbigt för dig! :/ Kan förstå att ma är livrädd att mista sin lilla guldklimp. kramar

2009-01-27 @ 23:22:59
URL: http://lolasix.se
Postat av: Veronica

Tack Lola. kramiz

2009-01-28 @ 00:34:03
Postat av: Åsa

Ah, usch!!!!!! Jag förstår din panik tror jag, jag hade samma om mina föräldrar när jag var liten. Kunde bli hysterisk för mindre ang det, varför vet jag inte.



KRAM!

2009-01-28 @ 16:22:14
URL: http://vilketdravel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0