Aj did it! ;-)

Hemma igen efter det tuffaste träningspasset hittills!
"The master of the master" var på plats dessutom, nämnligen Komaki sensei. Jag blev lite nervös men han var rätt snäller ändå. Det känns som en ära att få instruktioner av honom, även om det bara är små detaljer som han kommer in och pekar på då & då.
Nästa söndag ska vi alla i klubben hem till sensei för ett möte. Spännande!
Idag kan jag ännu en ny kata. Nummer 8, "Gammen Ate" - Stöt mot näsroten.
Den går till såhär:
Två fiender dyker upp, en framför dig och en bakom dig. Du tar tag om svärd och balja och stöter med svärdsknoppen mot den främre fiendes näsrot. Därefter vänder du dig om samtidigt som du drar svärdet ur baljan. Med svärdet sticker du den bakre motståndaren i solar plexus, vartefter du vänder dig framåt och avslutar med ett stort hugg mot den främre motståndaren.

Att springa till träningen var inga problemos what so ever.
Däremot var det tuffare att kuta hem efter passet. Kroppen var rätt slut på krafter...
Nu handlade det heller inte om någon större sträcka direkt. Från Gullmars till Katarina södra skolan. Men iallafall...
Jag tänker fortsätta springa till och från träningarna men värre blir det på måndagarna då vi är ute i fredhäll. Lösningen är att hoppa av bussen lagom långt ifrån och springa därifrån.

Sammanställningen från idag är följande:
* 2 promisar utfördes varav den sista i nästintill joggingtempo
* Sprang till träningen
* 1,5h Iaido-träning
* Sprang hem

DAMN vad hurtigt av mig! ;-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0