NOT without my coffee!!


Jo, man kan väl säga att jag är litet av en kaffeknarkare. En dag utan minst en kopp kaffe finns bara inte! Särskilt inte när humöret tryter (utan kaffe vid sådana tillfällen och det kan få ödesdigra konsekvenser.. och det vore väl synd? ;-D)! 
Mitt kaffe ska serveras svart som natten (ofcourse).
Under graviditeten klarade jag knappt av kaffedoften (jag var känslig för all sorts doft!) och ännu mindre att skölja ned denna, omöjligt! Men det har jag tagit igen nu.. BIG TIME. ;-)
En stor amerikansk undersökning visar dessutom att det t.o.m är rena rama hälsodrycken och att kaffe faktiskt har en starkt hjärtskyddande effekt. Kaffedrickandet minskar risken att dö i hjärtinfarkt med hela 43 procent. Men man ska väl ändå försöka dricka denna utsökta dryck med måtta... eller ? ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0