Hajdyk!


För drygt en månad sedan fick jag en OSLAGBAR present-upplevelse på min 30-års dag. Nämnligen ett hajdyk! Det har varit en dröm sedan barnsben och jag trodde knappt mina ögon när jag fick se den vackra "inbjudan"  som lillasyster hade komponerat ihop så fint med silverglitter, bilder och text!!!
Det står b.la: "Din dag börjar med att du först får provdyka med en divemaster. När du känner dig redo kommer du att hissas ned i en bur till hajarna där du först får mata dem och när de har ätit sig mätta är det dags för dig att simma ut till dem... simma lugnt!"

Det finns 5 hajarter i akvariet: Sköterskehaj (som är den längsta på 4,3 meter), sandtigerhaj, leopardhaj, epåletthaj samt  brunbandad bambuhaj (bilder på dessa nedan) . Alla är otroligt fina och epåletthajen ser helläcker ut!
Tyvärr är det oerhört lång kö och mitt hajdyk kommer inte att ske förrän den 5:e april. Lite väl långt bort. :-(
Men, men... den som väntar på något gott. ;-)

Jag kommer dessutom att bli filmad under vattnet så jag kommer att lägga upp videon här på min blogg.


Kommentarer
Postat av: Lola

Ih, vad spännande det ska bli att se!! :)

2008-12-17 @ 10:38:38
URL: http://lolasix.se
Postat av: Veronica

Ja, jag läääängtar ihjäääl! :-)))

2008-12-17 @ 11:47:22
Postat av: Åsa

Hahaha, jag är sköterskehajen. :)



Var dyks det? Puss o kram.

2008-12-19 @ 00:30:56
URL: http://vilketdravel.blogspot.com
Postat av: Veronica

Åsa; Sköterskehajen är supersöt! :-) Kommer att dyka på Tropicarium. Men eftersom jag ej har ngt dykcert måste jag först till ngt ställe i norrköping, runt 10 in the morning, för ett provdyk. Sedan åker vi till Tropicarium. Det blir en liten resa. :-)

2008-12-19 @ 07:15:12
URL: http://vero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0